31.08.2022

KLİMA NASIL KULLANILMALIDIR

Alıntılar

Araç içi klima kullanımı ve temizliği

Polene ve toza alerjim olmasından sebep yıllardır dikkat ettiğim bir konuda , tecrübelerimi sizinle paylaşmak istiyorum. Okuyup uyguladığınızda farkı göreceksiniz.

KLİMA NASIL KULLANILMALIDIR :

· Klasik olarak kullanımı hemen hemen herkez bilir. Özellikle güneş altında kalmış bir araçta evvela tüm camlar açılarak araç içi havalandırılır ve iç dış ortam sıcaklıkları azda olsa dengelenmelidir. Araç içinin aşırı ısınması plastik materyallerin zarar verici gaz salgılamasına sebep olabilir. Havalandırma bu yöndende önemlidir. Zira klimayı iç sirkülasyonla başlattığınızda tamamını solursunuz. · Klimayı auto modda kullanmak bir konfordur. Ben genelde kısa mesafelerde 23°C – Uzun yolculuklarda 24°C yapıp autoya basarım. Aracın içi bu sıcaklıklara gelene kadar soğutur ve sonrasında otomatik olarak soğuğu ve fan hızını ayarlar. Araç içini hep aynı ısıda tutmaya çalışır. Eğer klimanız otomatik değilse kısa mesefalerde max. soğuğa alıp fan ayarınızı kendiniz yapabilirsiniz. Gelelim en can alıcı noktaya, burası çok önemli. Yolculuk sona ermeden biraz önce klima kapatılmalıdır. Bu hem küçük bir tasarruf sağlar, hem de klimanın buharlaşma ile ferahlamasına ve kuru kalmasına sebep olur. Hem klima ömrünü uzatır, hem araç içi havayı temiz tutar. Eğer klima açık aracı stop ederseniz , Klima eveparatörünüz nemli ve ıslak kaldığından , bakteri üretmeye başlar ve zamanla araç içinde kötü kokular oluşur. Polen değişiminde dahi koku gitmez. Ben genelde varış noktasına birkaç dakika kala fan açık klimayı devreden çıkarırım. Zaten araç içi soğuk, klima eveparatörü soğuk olduğundan o süre soğuk üflemeye devam edecektir. Havalandırma kanallarında ve araç içinde meydana gelen kötü kokuların giderilmesi nasıl yapılır : · Piyasada en bilindik ve fiyat performansı ürünlerin başında Würth , sonax gibi markalar yer alır. ( Araç içi koku bombası – Qickh fresh adı altında satılıyorlar)

  1. Öncelikle araç 5 dk klima kapalı en sıcakta iç sirkülasyon açık çalıştırılır. ( Bu araç içindeki klima peteği ve havalandırmalardaki nemi kurutmak için önemlidir.)
  2. Sonrasında araç sıcak soğuk ayarı en soğuğa getirilir. İç sirkülasyon yine aktif edilir. Tüm yönlendirmeler aktif edilip fan ayarı maksimuma getirilir.
  3. Burada can alıcı nokta şu ; klima (AC) asla aktif edilmez. Amaç sıcak havada kurutulmuş eveparatör de kötü kokuya sebep veren bakterileri yok etmektir. Klima aktif olursa orada tekrardan bir nem oluşacaktır. Bunu istemiyoruz.
  4. Koku bombası aktif edilir ve 5- 6 dakıka ( üretici firmanın önerdiği kadar) araç rölantide kapı ve camlar kapalı çalıştırılır.
  5. Ben ekstradan aracı stop etmeden sıcağa alıp 3-4 dakıkada o konumda çalıştırıyorum. Böylelikle kalorifer peteğide temizleniyor.
  6. Araç içi 10 dakika havalandırma ile işlem son buluyor.

Not : Havalandırmalar sıkılan köpük temizliyeciler kullanılacaksa , polen filtresini kesinlikle sökmeniz gerekiyor. Aksi halde poleniniz ıslanır. Pislikler bulaşabilir ve aracınızda ağır bir çorap kokusu oluşabilir. ( denendi ve görüldü)

BU YÖNTEMLE İNANIN BANA ARACINIZ ASLA KÖTÜ KOKMAZ, YOLCULUKLAR KONFORLU OLUR.

Yazar: Can BAYAT
Kimdir: 2015 yılından bu yana EMD Enerji Merkezi Danışmanlık şirketine bağlı olarak çalışmaktadır. 2016 SAÜ Fen Bilimleri Enstitüsü Jeofizik Mühendisliği Yüksek Lisans mezunudur. Evli ve bir çocuk babasıdır.
| | canbayat [at] gmail |
Bunları da Okuyun !